Woda gazowana czy niegazowana?

Woda gazowana ma odświeżający smak i wiele osób wybiera ją zamiast zwykłej wody. Jednocześnie, w sieci można znaleźć informacje na temat tego, że jest ona niezdrowa dla naszego organizmu.

Czy to prawda? – tego dowiesz się z mojego artykułu.

Czym jest woda gazowana?

Woda gazowana, to woda, która została nasycona pod ciśnieniem dwutlenkiem węgla. W większości przypadków, do wody dodaje się także minerały, które poprawiają jej smak.

Niektóre wody gazowane, jak Perrier czy San Pellegrino, są wytwarzane w inny sposób. Pozyskuje się je z naturalnych skał, dlatego zawierają więcej minerałów i związków siarki.

Ciekawym produktem jest także tonik, czyli woda gazowana z dodatkiem chininy i soków owocowych, o charakterystycznym, gorzkim smaku.

Czy woda gazowana zakwasza organizm?

Podczas produkcji wody gazowanej używa się dwutlenku węgla oraz wody. Podczas tej reakcji powstaje bardzo słaby kwas węglowy, który stymuluje podobne receptury w jamie ustnej, co musztarda.

Dzięki temu, woda gazowana ma interesującym kwaskowaty smak i smakuje nam bardziej niż niegazowana.

pH wody gazowanej wynosi od 3 do 4, dlatego można ją zaliczyć do produktów o średniej kwasowości. Coca cola ma kwasowość około 2,5, podobnie, jak sok z cytryny.

Picie wody gazowanej nie będzie przyczyną zwiększonego zakwaszenia organizmu,

ponieważ dwutlenek węgla, będzie usunięty przez nerki i płuca. Ten proces pozwala zachować pH płynów organizmu w zakresie od 7.35 do 7.45, niezależnie od tego, co jesz i pijesz.

Wpływ wody gazowanej na zdrowie zębów

W sieci można znaleźć także informacje o tym, że woda gazowana wpływa pozytywnie na zęby, ponieważ ma kwaśny odczyn, którego nie lubi nasze szkliwo.

Naukowcy doszli jednak do innego wniosku – woda gazowana ma minimalny wpływ na zdrowie szkliwa i jest dla niego kilkaset razy mniej groźna niż słodkie napoje.

Napoje gazowane są szkodliwe dla szkliwa tylko wtedy, gdy nie zawierają cukru, a co więcej, jeszcze groźniejsze dla szkliwa, są niegazowane, słodkie napoje.

Podczas badań niekorzystnego działania napojów na szkliwo, zanurzano w nich ludzkie zęby na 24 godziny. Zanotowano w nich, że napoje słodzone cukrem, mają znacznie gorszy wpływ na szkliwo niż napoje dietetyczne.

Podsumowując, jeśli chcesz zachować zdrowie, nie pij napojów zawierających cukier. Woda, niezależnie od tego czy jest gazowana, czy też nie, praktycznie nie ma wpływu na szkliwo.

 

Czy woda gazowana wpływa niekorzystnie na trawienie?

Wodę gazowaną obwinia się także za to, że powoduje pogorszenie trawienia. Nie jest to prawdą – wręcz przeciwnie, woda gazowana, poprawia na przykład zdolność do połykania.

Ten efekt zaobserwowano zarówno u młodzieży, jak i u dorosłych. Woda gazowana stymuluje nerwy, odpowiedzialne za stymulowanie odruchu połykania.

Najsilniejsze pozytywne działanie, ma zimna woda gazowana. Jeśli masz problem z połykaniem tabletek, pij częściej wodę z lodem.

Zwiększa uczucie sytości

Kolejną korzyścią z picia wody gazowanej jest to, że daje ona silniejsze uczucie sytości niż zwykła woda.

Pijąc ją, wydłużamy czas przebywania pokarmu w pierwszej części żołądka, dzięki czemu zwiększa się nasze uczucie sytości.

Aby osiągnąć ten efekt, wystarczy wypić szklankę wody gazowanej przed posiłkiem.

Jest jeszcze za wcześnie, by mówić o korzystnym działaniu wody gazowanej na odchudzanie, ale wyniki pierwszych badań na ten temat, są obiecujące.

Zmniejszenie zaparć

Picie wody gazowanej to zaskakująco skuteczny sposób na zmniejszenie zaparć.

Badania przeprowadzone na grupie osób starszych osób po zawale, wskazują na to, że picie wody gazowanej znacznie przyśpiesza pracę jelit, w porównaniu do zwykłej wody. Poprawę zanotowało 58% osób.

Nie jest prawdą także to, że woda gazowana przyczynia się do powstania niestrawności i bólów brzucha – badania wskazują na zupełnie odwrotne efekty.

Po 2 tygodniach picia większej ilości wody gazowanej, większość osób zauważa poprawienie pracy układu trawiennego oraz większe wydzielanie żółci.

Czy woda gazowana wpływa niekorzystnie na kości?

To kolejny mit – woda gazowana jest postrzegana, jako produkt kwasowy, który wypłukuje wapń z kości. Badania mówią co innego – dwutlenek węgla nie ma nic wspólnego z gęstością kości.

Badania na temat napojów gazowanych potwierdzają jedynie, że na stan kości wpływają napoje typu Coca cola. Zawartość gazu, nie ma żadnego wpływu na kości, a składnikiem, który wpływa niekorzystnie na kości, jest kwas fosforowy.

Osoby pijące nałogowo coca colę, mogą mieć za duży poziom fosforu w organizmie, oraz niedobór wapnia. Przyczynia się to do potencjalnego zmniejszenia gęstości kości.

Coca cola może mieć niekorzystne działanie nawet na kości młodych osób. Ten problem można rozwiązać, przestając pić Colę i zastępując ją wodą.

Picie wody gazowanej, ma identyczny wpływ na zdrowie kości, co zwykłej.

Badania przeprowadzone na zwierzętach wskazują nawet na to, że woda z bąbelkami, ma lepszy wpływ na kości, niż zwykła kranówka.

Zaobserwowano to między innymi na kurach.

Czy woda gazowana ma niekorzystny wpływ na serce?

W tej chwili nie ma zbyt wielu badań na ten temat, jednak prawdopodobnie, woda gazowana ma korzystny wpływ na serce.

Badania na niewielkiej grupie kobiet wskazują na to, że woda gazowana, może zmniejszać poziom cholesterolu LDL (złego cholesterolu), ilość markerów stanu zapalnego, oraz ilość glukozy we krwi. Ocenia się także, że może ona zwiększać ilość cholesterolu HDL, który ma korzystne działanie.

Na razie te wyniki potwierdzono jedynie na bardzo małej grupie badanych kobiet.

Na podstawie wyników badań, które są dostępne obecnie, można stwierdzić jedynie, że woda gazowana, na pewno nie jest przyczyną chorób.

Czy woda gazowana szkodzi?

W tej chwili nie ma żadnych dowodów, że woda gazowana ma jakieś szkodliwe działania na organizm.

Nie wykazuje ona szkodliwego działania na zdrowie zębów oraz kości. Co więcej, poprawia ona trawienie i zmniejsza zaparcia.

To produkt, który nie zawiera kalorii i dlatego, wiele osób wybiera ją, zamiast zwykłej wody. Naszym zdaniem, jeśli masz wybierać między gazowaną wodą, a słodkimi napojami czy sokami, będzie ona najlepszym wyborem.

Jeśli pijesz ją i Ci smakuje, nie musisz koniecznie przestawiać się na wodę niegazowaną. Woda gazowana jest niewskazana jedynie dla osób, które po jej wypiciu odczuwają niekorzystne objawy, jak bóle brzucha czy odbijanie się. Jeśli nie odczuwasz takich objawów, pij ją na zdrowie.

 
Podjadanie w nocy

Wiele osób nie ma problemu ze stosowaniem diety przez cały dzień, ale często budzą się w nocy i nie mogą wtedy powstrzymać głodu.

Jedzenie w nocy sprawia, że pochłaniasz zbyt dużo kalorii i przybierasz na wadze.

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, by przestać jeść wieczorem

1. Określ przyczynę objadania się

Niektóre osoby jedzą większość kalorii w ciągu dnia dopiero późnym wieczorem.

Aby zmienić ten nieprawidłowy nawyk, zastanów się, co możesz zrobić, by jeść więcej w ciągu dnia.

Jedzenie w nocy może być wywołane także naszym nawykiem lub zwykłą nudą.

Obecnie próbuje się nawet określić nowe jednostki chorobowe, określane mianem napadów objadania się oraz syndromem nocnego jedzenia. Charakteryzują się one odmiennym schematem powstawania, ale podobnym wpływem na organizm człowieka oraz zdrowie.

W obydwu chorobach, ludzie doświadczają takich emocji, jak przygnębienie, gniew i frustracja. Często dochodzi także do jedzenia mimo tego, że nie jesteśmy głodni.

Objadanie się polega na przyjmowaniu bardzo dużych ilości jedzenia za jednym razem i utrata poczucia kontroli podczas jedzenia.

Ludzie cierpiący na syndrom nocnego jedzenia, zwykle mają problem z objadaniem się wieczorami i w nocy. Niektóre osoby zjadają wtedy nawet więcej niż 25% dziennej dawki kalorii.

Jedna i druga dolegliwość jest związana z powstawaniem otyłość, depresji oraz bezsenności.

2. Zastanów się, co wywołuje napad

Aby łatwiej zidentyfikować przyczynę napadów głodu, przyjrzyj się kilku ostatnim przypadkom i zastanów się, co je wywołało.

Ludzie sięgają po jedzenie z wielu powodów, nie koniecznie z głodu. Jeśli nie byłeś głodny, a mimo to zacząłeś się objadać, pomyśl, co doprowadziło do takiego stanu.

Jeśli cierpisz na syndrom nocnego jedzenia, może być on wywołany unikaniem jedzenia w ciągu dnia.

Bardzo dobrą metodą na sprawdzenie, co wywołuje u nas złe samopoczucie i w efekcie obżarstwo, jest prowadzenie dzienniczka, w którym zanotujemy nasze uczucia, samopoczucie, oraz posiłki.

Śledzenie nawyków żywieniowych w połączeniu ze zapisywaniem sobie samopoczucia w danej chwili, pozwala wychwycić czynniki wywołujące objadanie się.

3. Zmień sposób odżywiania się

Jeśli jesz za dużo wieczorem dlatego, że nie masz czasu na posiłki w ciągu dnia, musisz zmienić swój rozkład dnia. Jedzenie o określonych godzinach pozwala lepiej zarządzać kaloriami, które przyjmujesz w ciągu dnia i zmniejsza uczucie głodu wieczorem.

Bardzo ważna jest także odpowiednia ilość snu.

Niedobór snu wpływa na to, że podejmujemy gorsze decyzje dotyczące naszej diety i jemy więcej. W długim czasie, chroniczny niedobór snu przekłada się na zwiększone ryzyko otyłości i chorób, które są z nią związane.

Jedząc w określonych godzinach, zmniejszasz znacznie ryzyko kompulsywnego objadania się oraz uczucie głodu.

4. Planuj swoje posiłki

Kolejną ważną kwestią, jest odpowiednie planowanie posiłków.

Jeśli przygotujesz sobie w domu posiłki do pracy, znacznie zmniejszysz ryzyko tego, że zjesz coś, czego nie powinieneś, lub będziesz głodny przez cały dzień.

Wcześniejsze naszykowanie sobie posiłków redukuje przygnębienie związane z jedzeniem oraz pozwala utrzymać głód na wodzy.

5. Poszukaj wsparcia emocjonalnego

Jeśli wydaje Ci się, że cierpisz na syndrom nocnego jedzenia lub napadowego objadania się, skonsultuj się z psychologiem lub dietetykiem.

Profesjonalista pomoże Ci określić, jakie czynniki wywołują u Ciebie napady głodu i ustali Ci odpowiedni plan diety.

W przypadku zdiagnozowania zaburzeń odżywiania, specjalista może zalecić także zastosowanie terapii behawioralnej, która pozwoli Ci łatwiej poradzić sobie z zaburzeniami odżywiania.

Dzięki temu wsparciu, łatwiej poradzisz sobie z negatywnymi objawami, które towarzyszą zaburzeniom odżywiania.

6. Odstresuj się

Przygnębienie i stres, to najważniejsze czynniki, które sprawiają, że jemy nawet wtedy, gdy nie jesteśmy głodni. Staraj się nie wykorzystywać jedzenia, jako sposobu na poprawienie sobie humoru.

Jeśli zaczynasz jeść wtedy, gdy jesteś przygnębiony lub zestresowany, postaraj się znaleźć inne metody, które pozwolą Ci się odprężyć.

Techniki relaksacyjne, umożliwiają zmniejszenie nasilenia zaburzeń odżywiania, o których pisaliśmy w tym artykule.

Najlepsze metody relaksacyjne, to ćwiczenia oddechowe, medytacja, joga, niezbyt wyczerpujące ćwiczenia oraz rozciąganie się.

7. Jedz regularnie

Objadanie się w godzinach nocnych jest często wywołane przez nieprawidłowe ożywianie się w ciągu dnia.

Jeśli spada Ci poziom cukru, jest zmęczony lub rozdrażniony, może to prowadzić do pojawienia się problemów z napadami głodu. Jeśli czujesz bardzo silny głód, dokonujesz nieprawidłowych wyborów zdrowotnych i sięgasz po potrawy zawierające za dużo tłuszczu i cukru.

Badania wskazują na to, że 3 lub więcej posiłków dziennie w regularnych porach, zmniejsza ryzyko objadania się i wzrostu wagi.

Jeśli jesz rzadziej, może się to przyczyniać do pogorszenia kontroli nad apetytem oraz nieprawidłowych wyborów zdrowotnych.

Ta zasada nie dotyczy każdej osoby, ponieważ każdy z nas ma nieco inny metabolizm.

8. Zwiększ ilość białka w diecie

Różne produkty spożywcze, mają różne efekty na Twój apetyt.

Jeśli często jesz dlatego, że czujesz wilczy głód, powinieneś częściej jeść białka, które długo pozostają w żołądku.

Zmniejsz ilość węglowodanów w diecie, zastępując je białkami, dzięki czemu poczujesz dłuższe uczucie sytości.

Badania wskazują na to, że częste jedzenie posiłków zawierających dużą ilość białek, pozwala zmniejszyć głód nawet o 605.

9. Nie trzymaj śmieciowej żywności w domu

Jeśli w domu często podjadasz chipsy i krakersy, postaw na prostą metodę – usuń je z domu i nie kupuj ich.

Jeśli będziesz musiał wyjść po jakieś przekąski do sklepu w środku nocy, ochota Ci szybko przejdzie.

Wypełnij swoją lodówkę warzywami i owocami, które będą znacznie lepszym wyborem. Gdy poczujesz ochotę na zjedzenie czegoś w nocy, niech będzie to produkt wpływający korzystnie na Twoje zdrowie.

Dobrym rozwiązaniem jest na przykład jedzenie owoców, jagód, jogurtu i serka wiejskiego, czyli produktów niskokalorycznych.

Dzięki nim, szybciej poczujesz się najedzony i nie zjesz zbyt dużo.  

 
Oczyszczanie z Colo Vada

Colo Vada

Stając na wadzę, zwykle nie jesteśmy zadowoleni z wyników, nawet jeśli stosujemy restrykcyjne diety. Wielu osobom cały czas towarzysza problemy z wypróżnianiem się i wzdęciami oraz złe samopoczucie. Przyczyną takiego stanu rzeczy są toksyny, odkładające się w organizmie z każdym zjedzonym posiłkiem.

Na szczęście istnieją metody, które pozwalają pozbyć się złogów jelitowych, a wraz z nimi, pasożytów i ogromnej ilości toksyn.

 

Program Colo Vada Plus został dopracowany specjalnie z myślą o poprawieniu stanu układu pokarmowego. Pierwszy etap kuracji składa się z 7 dni oczyszczania jelit z zalegających w nich substancjach. Dzięki temu przygotowaniu, oczyszczone tkanki odzyskują zdolność do prawidłowego przyswajania substancji odżywczych.

Wybierając zestaw Colo Vada, otrzymujesz preparaty w wygodnych saszetkach do rozpuszczania w wodzie, co ułatwia stosowanie kuracji.

 

Drugim etapem przyjmowania zestawu Colo Vada, jest głodówka z użyciem glinki kaolinowej. Glinka daje uczucie sytości, a dodatkowo, absorbuje szkodliwe substancje, które pozostały w jelitach po pierwszym etapie.

 

Oczyszczony układ pokarmowy, zaczyna się pomału odbudowywać, co wspieramy, stosując trzeci etap kuracji. Składniki, które stosuje się w tym etapie, mają za zadanie poprawić trawienie, uzupełnić energie oraz niedobory składników odżywczych i unormować pracę jelit.

 

Podczas tych trzech etapów oczyszczania organizmu, można od 3 do 20 kilogramów niepotrzebnych złogów i toksyn. Pozbywszy się tego balastu, przestaniesz narzekać na bóle głowy i brak energii. Program Colo Vada warto stosować co pół roku, by regularnie usuwać odkładające się złogi i walczyć z pasożytami. W skład tego zestawu, wchodzą także suplementy wzmacniające odporność organizmu a zarazem, walczące ze szkodliwymi pasożytami.

Colo Vada działa najlepiej, jeśli zastosujemy ją wraz z dietą zasadową, a w czasie drugiego, trwającego 4 dni etapu, zrobimy głodówkę. Opis poszczególnych programu II etapów colo vada plus

 

Podsumowanie

 

Colo Vada Plus to program szczególnie cenny z jednego względu – użytkownik otrzymuje bardzo dokładny opis diety oraz tego, jakie suplementy powinien przyjmować w jakim czasie. Dzięki temu, z przestrzeganiem reguł poradzą sobie nawet najbardziej zabiegane osoby.

 

W sieci znajdziesz mnóstwo opinii na temat jego skuteczności, co potwierdza jego silny wpływ oczyszczający na organizm.

 

 

 

 

 
RocketTheme WordPress Templates